24 Temmuz 2009 Cuma

OĞLUŞUMU ÇOK ÖZLEDİM

İyi akşamlar diliyorum.Nasılsınız iyisinizdir inşallah canlar.Biz pek iyi değiliz.Dertler hastalıklar bir başladımı arkası kesilmiyor ama ne yapalım Allahtan gelen çekilirmiş.Allah (c.c.) çekilmiyecek dert hastalık vermesin.Bugünlerde başımıza gelen nedir bende bilemez oldum büyük bir sınavdan mı geçiyoruz acaba diye düşünür oldum gerçekten de.Halime asla isyan etmiyorum Allahıma çok şukürler olsun diyorum her zaman ama gerçekten çok yoruldum.Yazsam bana inanmazsınız bu kadar da hastalık olur mu diye ama ben yazıcam çünkü çok doldum biyerlere anlatıp içimi dökmem lazım.
Ben minik oğluşumu çok özledim.Onu uzaktan görüp ona sarılamamak onu öpüp koklayamamak çok acıymış.Onun anne diye feryad edişini duyup karşılık verememek çok acı gerçekten çok özledim.
Efenin diş problemi için istanbula gitmiştik.Çok şükür diş tedavisi hiç problemsiz geçti.Geçmiş olsun diyen arkadaşlara buradan çok teşekkür ediyorum.
İstanbula gitmişken biraz annemlerde kalalım dedik değişiklik olsun diye.Güzel geçti bir problem omadı sadece benim hafif rahatsızlığımın dışında.Hafif diyorum ama önemsenmiycek bir şey değil.Hani söz konusu çocuklar olsa deli danalar gibi koştuturuz hemen hastaneye.Nedense kendimi hep hasta olunca es geçiyorum bişey olmaz diyerek.Ama oyle olmadı işte birikip birikip bi yerde patlak veriyor.Eve döndüm 39,5 derece ateşle yandım kavruldum 4 gün boyunca.Bana kalsa yine Dr. gitmiycem de eşim artık kızdı zorla götürdü.Dr. antibiyotik verdi birkaç gündür iyiyim.Ağızımın iki tarafı dudağımın üstü tabi uçük oldu yüksek ateşten.Pazartesi Dr. gittim.Salı benim büyük kız rahatsızlandı ateşlendi gündüz bizim devlet hastanesine gotürdüm genel muayenede bir şey çıkmadı idrar da temiz. Kan tahlili o saate olmazmış sabaha gelin denildi ama ateşi yükselince gece onu Nisa hastanesinin aciline götürdük eve döndük küçük kızım da biz hastanedeyken o da ateşlenmiş kabus gibi.Geceyi ateş düşürücülerle geçirdik sabah tekrar doktora aynı şikayetlerle gidince Dr.kan tahlili,kültür tahlili istedi.Bizimkiler karın ağrısından sürekli tuvalete gitmekten bi hal oldular tabi.
Sonuçları aldık amipli dizanteri denildi çok kötüymüş bu hastalık bazen hastaneye bile yatış olabiliyormuş.Dr.evde deneyelim tedaviyi dedi iki gün sonra karar veririz yatışa dedi hastalığın seyrine göre.Beşer tane iğine yanında takviye ilaçlar eve geldik.Bugün daha iyi oldular ateşleri yok zorla da olsa yemek yemeye çalışıyorlar.Dr. bunun bir iki günlük olay olmadığını söyledi.Düşün düşün nedir nedendir diye sonunda şüphelendiğim olayı buldum.Bizim kızlar annemlerdeyken arkadaşlarıyla piknik yapacaklarmiş sitenin içersinde piknik de lahmacun ayran .Önce izin vermedim sıcakta lahmacun olmaz diye .Tabi en büyük silahlarını kullandılar ağladılar sızlandılar herkes alıyor diye bende dayanamadım izin verdim keşke vermez olaydım.
Oğluşumu göremeyişimin sebebi işte bu pis hastalık.O şimdi bir üst katımızda babannesinde kalıyor hastalığın onada bulaşmaması için.Sesini duyup ona yanıt verememek çok zormuş çok özledim bebişimi.
Destan gibi oldu ama içim biraz rahatladı.
Herkeze bol sağlıklı günler diliyorum.

9 Temmuz 2009 Perşembe

BİBERON ÇÜRÜKLERİ VE EFE'NİN DİŞ AMELİYATI



Evet arkadaşlar başlıktan da anlaşılacağı gibi yine bir sağlık problemiyle karşınızdayım.Yarın Ahmet Efe genel anesteziyle diş tedavisi olacak.bir dişi çekilecek birkaçtanesi de dolgu yapılacak.Daha tam olarak ağızında ki dişler tamamlanmadan bazı dişleri çürüdü.Doktor biberon çürüğü olduğunu söyledi.Efe biberon hiç kullanmadı yalancı emzik ise 7 ay kullandı.7-ci ayda dişleri çıkınca ben bıraktırmıştım dişleri yamuk olmasın diye.Ne yazık ki çözüm olamadım çünkü emzik yerine sürekli benim göğüsümü kullandı.Böyle de olunca gece ağızda kalan süt dişleri çürütmüş.Keşke emzik emseydi de dişleri yamuk çıksaydı çürük olacağına.Yarın erkenden Marmara ünüversitesi diş hekimliği fakültesine gidiyoruz.Bu akşam doktorumuzla son bir görüşeceğiz.yarın tedavinin olup olmayacağını söyleyecek.Büyük ihtimal olur gibi konuştu telefonda.ALLAHIM çok korkuyorum sen yardımcımız ol.Genel anestezi beni gerçekten çok korkutuyor.Güvenli bir yerde yapılması endişelerimi biraz hafifletiyor.Erken diş çekimi çocuğun konuşmasına engel oluyormuş.Efe henüz tam olarak konuşamıyor bazı yaşıtları konuşuyor.İnşallah etkilenmez fazla.Kafamda bir sürü cevabını bulamadığım soru var.İnşallah her şey yolunda gider.

Sevgiler benden hepinize.


BİBERON ÇÜRÜKLERİ
Bebeğimin dişleri sürer sürmez çürüdü. Nedeni ne olabilir?
Bebeklerde bazen dişlerin üzerinde sürer sürmez kahverengi lekeler oluştuğu ya da bu dişlerin kırılıp döküldüğü gözlenir. Aslında bu lekeler diş çürükleridir ve dişler de çürük nedeniyle kırılır. Bu kadar erken bir dönemde çürük oluşmasının nedeni de biberon çürüğü adı verilen çürüklerdir. Bebek beslenmesinde en önemli besin olan anne sütü ya da inek sütü doğal olarak şeker içerir. Gece yatmadan önce yada uyku sırasında bebek anne sütü ya da biberon emerse süt ağızda birikerek mikropların dişleri çürütmesi için elverişli bir ortam oluşturur. Bu nedenle özellikle gece beslenmesi sonrası dişlerin temizliğine özen gösterilmelidir.

Biberon çürüğünden korunmak için ne yapmak gerekir?
Bebeklerde meydana gelen çürüklerin tedavisi çok güç olduğundan, koruyucu önlemlerin erken dönemde alınması gerekir.
Bunlar nelerdir?
Bebeğinizin gece ağzında biberonla uyuma alışkanlığını önleyin.
Beslendikten sonra uyutmaya çalışın.
Biberondaki süte şeker, bal pekmez gibi tatlandırıcılar ilave etmeyin.
Bebek beslendikten sonra mutlaka su içirin.
İlk dişlerin sürmeye başlamasıyla gece ve sabah beslenmeleri sonrası temiz, ıslak bir tülbent ile dişlerini silerek temizleyin.
Biberon çürüğü önemli midir?
Biberon çürüğü görülen dişler tedavi edilmezse ağrı yapar ve iltihaplanır. İltihaplı ya da ağrıyan dişler bebeğin huzursuzlanmasına ve beslenme düzeninin bozulmasına neden olur. İltihap alttan gelecek kalıcı dişler de etkileyip şekillerinin bozuk olmasına yol açar. Bu dişler çekilmek zorunda kalırsa çocukta konuşma problemleri ortaya çıkabilir.
Biberon emmediği halde bebeğimin dişleri çürüdü sebebi ne olabilir?
Biberonun yanı sıra emziklerin ağlayan bebekleri susturmak amacıyla bal, pekmez, reçel gibi tatlandırıcılara batırılarak verilmesi de biberon çürüklerinin başka bir nedenidir. Bunun yanı sıra, dişler sürdükten sonra oyalanmak amacıyla bebeğin eline verilen karbohidratlı-şekerli gıdalar da diş çürüklerine neden olur. Çocuğu bu tür gıdaların yerine elma, havuç gibi besin değeri yüksek; diş temizliğine yardımcı gıdalara yönlendirmek gerekir.
ALINTIDIR.

8 Temmuz 2009 Çarşamba

BİZİM EV,EV HOSPİTAL'E DONDÜ


Merhabalar.Evet bizim ev,ev hospital'a döndü.Ahmet Efe daha tam olarak iyleşmeden arkasından hemen benim ortancam Pelin de aynı şekilde hastalandı.Gittik doktara onada serum taktılar aynı şekilde.Yüzme kursuna başladı.Büyük ihtimal havuzdan bir şeyler bulaştı.Bugün gittim yetkililerle görüştüm.Ben dedim almak istiyorum kurstan baleye değiştirmek istiyorum.Bi sorun çıkarmadılar.Sebebini de söyledim anında bizimle beraber onlar da havuza geldi sorumlu şahıslara uyarılar yapıldı.Çocuk havuzunun devirdayimi çalışmıyormuş düzeltmeleri için bir kaç çocuğun hastalanması mı gerekliydi acaba çok sinirliyim şu anda bile hırsımı klavyeden alıyorum.Bizim memlekete hep işler böyle yürür ya zaaten.Yağmurdan sonra yamurluk açmaya benzer ya.Bizde nasibimizi aldık.

6 Temmuz 2009 Pazartesi

CEVİZLİ TARÇINLI KEK



Selam dostlarıma.
Herkese yeni haftanın başarı,mutluluk,huzur,sevgi ve bol kazanç getirmesini diliyorum.Bu aralar pek blogumla ilgilenemiyorum.Farkındayım pek sizleri de ziyaret edemiyorum ama siz ne olur uğrayın bana darılmayın sakın.Minik oğluşum biraz hasta bu ara ona ayırıyorum tüm vaktimi.Sizleri benim sayfamda görmek bana büyük moral veriyor selemınızı esirgemeyin lütfen.Ayyy çok acıklı oldu böyle.
Bu gördüğünüz keki kışın yapmıştım taslaklara kaydetmiştim onu bile yayınlaya tıklayıp yayınlayamadım düşünün ne kadar vaktim az.Havaların ısınmasıyla ,çocukların tatile çıkmasıyla işim hiç bitmez oldu inanın.Ama size söz oğlum biraz toparlasın hepinizi ziyarete gelicem.Bugün serum takıldı beş saat kadar serumun bitmesini bekledik hastanede.işlamler falan derken 7-8 saat hastanedeydik.Allah (c.c.) kimseyi düşürmesin.
Sözde bu gece düğüne gidecektik ama kısmet olmayınca olmuyor işte ne yapalım nasib değilmiş.Allah sağlık sıhhat verdikten sonra herşey olur.
Ben de bugün fena içimi döktüm valla hiç düşünmeden dilime ne geliyorsa yazdım.İnşallah sıkılmazsınız.Neyse şimdilik bu kadar.



Malzemeler:



  • 4 t. yumurta

  • 2 s.b. toz şeker

  • 1 s.b. süt

  • 3 s.b. un

  • 0,5 s.b. sıvı yağ

  • 1 p. vanilya

  • 1 p. kabartma tozu

  • tarçın ve ceviz içi


Hazırlanışı:



Yumurta ve şekeri güzelce çırpıp sütü ekliyoruz. Arkasından elenmiş unu ve kabartma tozunu azar azar hamuru havalandıra havalandıra karıştırarak ekliyoruz.İyicene karıştırılmış hamura sıvı yağ ,vanilya,tarçın ve ceviz içini da katıp bir güzel karıştırdıktan sonra her tarafı güzelcene yağlanmış kalıba hamurumuzu döktükten sonra önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında kekimizi 40-45 dakika pişiriyoruz.



AFİYET OLSUN

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

FEEDJIT Live Traffic Feed