10 Ekim 2008 Cuma

ARMUTLU TART

Selamlar hepinize.Epeydir bu anların başlamasını bekliyordum.Nihayet yeniden karşınızdayım.Bu tarifi sevgili arkadaşım akasyakokusu NURİŞ'ten almıştım denedim çok güzel oldu hoşuma gittiği için sizlerle de paylaşmak istedim.Nuriş elmalısını yapmıştı ben armutlusunu denedim.Nurişin tariflerine de bir göz atın derim kendisi çok marifetlidir.Ben onun yanında devede kulak bile olamam.

Şimdi geçelim tarifimize.

  1. 150 gr. margarin
  2. 2 yumurta sarısı
  3. 0.5 su bardağı yoğurt
  4. 1 paket pudra şekeri
  5. 1 paket kabartma tozu
  6. aldığı kadar un (kulak memesinden biraz sert bir hamur olacak)
  7. armut,elma,ayva,şeftali kulanabilirsiniz
  8. biraz reçel üzerine sürmek için

Hamuru yapmaya başlamadan önce 1 kiloya yakın armutu dilimleyip limonlu suda kararmaması için beklettim.Hamuru yaptığım tepsiyi margarinle yağladım.Hamuru elimle bastırarak tepsiye yaydım 2 adet yumurta beyazını bir çorba kaşığı şekerle çırpıp hamurun üstüne sürdüm.Suyu süzülmüş armutları yan yana döşedim.Yarım saat kadar 180 derece fırında pişirdim.Fırından alınca az suyla karıştırdığım kayısı reçelini sürdüm.Reçel sürünce görütüsü parlak daha güzel oluyor.Hepinize afiyet olsun.

Bu küçük dilimde ziyaretime gelen tüm dostlarıma ikramımdır.

Hiç yorum yok:

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed