22 Ekim 2008 Çarşamba

P.D.Ç.S.E.-28 KAHVALTILIK (LÜTENİTZA)

Selam arkadaşlar.Geçenlerde kahfaltılık yapmıştım benim çocuklar baya seviyorlar.İlk defa denedim güzel oldu anneminki kadar olmasada yaklaştım.Ben eve ketçap almıyorum onun yerine de çocuklar bunu yiyebilirler.Makarnalarda,köftelerin yanında,kreple de çok seviyorlar.Tabi bunlar birkaç alternatif en kolayı yemek aralarında ekmeyın üstüne sürüp yemek.Gelelim tarifimize açıkçası biraz zahmetli ama sonuç güzel oluyor.Ben bu tarifimle P.D.Ç.S.E.-28'zi düzenleyen arkadaşımız YASEMİNE gönderiyorum .Kolaylıklar diliyorum.

MALZEMELER:

  1. 10 kilo salçalık kırmızı biber
  2. 5 kilo domates
  3. 2 kilo patlıcan
  4. 2 kilo havuç
  5. sivı yağ
  6. tuz
  7. biraz toz şeker

Önce biberlerin tohumlarını çıkarıp biberleri közlüyoruz.Közlenen biberlerin kabuklarını soyup bir yerde bekletiyoruz.Domateslerin sap kısımlarını ayıklayıp dörde bölüp yumuşayana kadar kendi suyuyla pişiriyoruz.Patlıcanları da közleyip kabuklarını soyuyoruz.Havuçları küçük, küçük doğrayıp kendi suyuyla yumuşayana kadar pişiriyoruz.Bütün malzemeleri pişirdikten sonra hepsini rondodan geçirdim.Biber ve domatesleri rondodan sonra kevgirden de geçirdim çekirdekleri ve domatesin kabukları ayrılsın diye.Evet uğraştırıcı kısmı bitti,şimdi sabır kısmı .Büyükçene bir tencereye varsa kazana biraz sıvı yağdan döküyoruz sonra hazırladığımız tüm malzemeleri döküyoruz.Ara sıra sıvı yağı ,tuzu şekeri ilave edeceğiz.Şeker miktarı az olacak tabi.Bide galiba şeker tencereye yapışmasını engeliyor annem öyle söylemişti.Yağın,tuzun,şekerin ölçüsünü veremedim çünkü göz kararı kullandım ama bir kilodan fazla yağ gidiyor tuzu,şekeri de damak tadımıza göre attım.Sürekli uzun bir tahta spatulayla karıştırdım suyu azalana kadar pişirdim.Karıştırmak sabır istiyor baya.Unutmadan söyleyeyim pişirme işlemi dışarda bir yerde ateşin üzerinde olursa iyi olur çünkü kaynamaya başlayınca patlıyor ve ortalık baya bir kirleniyor.Piştikten sonra saklamak için küçük kavanozlara doldurdum kapaklarının iyice kapanması için kavanozları suda kaynattım.İşte bu kadar anlatması bile uzun sürdü.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık güzel görünüyor eminim tadıda öyledirde dediğin gibi anlatması bile uzun olmuş hiç yapmamış biri olarak nasıl yapcaz bunu o sabır nerdeeee :))) en iyisi sen benim yerimede ye en iyi çözüm bu galiba afiyet bal şeker olsun haa bide löp löp et olsun :))) sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

canım benim böcüğüm..tamda açım..napcaz şimdi.
ekmeği sürüp sürüp yiyeyim bende..
ellerine sağlık canımsın ödülümüde görmemişim..
özür canım fazla dolaşamıyorum anca yazana iadeyle yazıyorum..her gelişimde anca yazıp çıkıyorum..
iki gün uğramadım epey yazan olmuş.birde belim falan tutulunca pek oturamadım..
kocaman öptüm seni çookk tşk ediyorum ödülümüde aldım gidiyorum..
mucuk mucuk olsun sana..

Marifetane hobi dedi ki...

Ey Rabbim;Bizlere seni hatırlatan haller,seni anlatan diller,Sevginle dolup taşan aydınlık kalpler nasip eyle..CUMANIZ MÜBAREK OLSUN.. hayırlı geceler..

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed