20 Ekim 2008 Pazartesi

KARIŞIK TURŞU

Merhaba arkadaşlar.Yeni bir haftaya başlıyoruz iki günlük haftasonu tatilinden sonra.Herkez haftasonunun gelmesini bekler tatil için,dinlenmek için ben ise haftanın başlamasını beklerim.Sağolsunlar Allah (c.c) acılarını göstermesin benim afacanlar biraraya gelince baya yaramaz oluyorlar on çocuğa bedeller .Ne kadar nankörüm değil mi eskiden o kadar çocukla nasıl baş ederlermiş .O yüzden benim tatilim yarın başlıyor.Evvet turşu yaptım ben zaten hep geriden geriden gidiyorum bu ara.Sizin turşular çoktan kurulmuştur yemeye bile hazır hale gelmiştir belki de olsun sizinkiler bitince bana gelirsiniz yemeye ben size bol bol ikram ederim sıcacık çorbalarımın yanında.Haa çorba demişken ilk defa tarhana yoğurdum bakalım nasıl olacak şimdi bir kaç gün ekşimeye bıraktım .Tamamen bitince paylaşırım sizinle.Biliyorum içinizden bu zamanda tahana mı olur ne kadar geç kalmış diyenleriniz vardır.Dedim ya ben hep geriden gidiyorum bu ara,ama napayım turşu için aldığım bıberler gözüme fazla göründü bende cesaretlendim tarhana yapmaya karar verdim.İnşallah alnımın akıyla çıkarım karşınıza.Neyse şimdilik bu kadar gevezelik yeter çenem düştü benim de ...Pek yazmayı sevmem aslında ama...açılıyormuyum ne...
Turşu için gerekenler tamamen el ayarıdır hiç bir ölçum yok altaki resimdeki malzemeleri kulandım.Lahana,salçalık biber,yeşil domates,sivri biber,havuç,kereviz ona ilave olarak sarımsak ,sirke, biraz şeker,salamura tuzu, limon tozu ve su var .Denemek isteyenlere hadi kolay gelsin bakalım.Unutmadan yeni haftanın herkez için iyi geçmesini diliyorum.

2 yorum:

halime dedi ki...

turşu harika gözüküyorelinize sağlık.bize de annem yapmış ama daha görüşemedik.ziyaretimize gelince getirecek inşallh.afiyet olsun

akasyakokusu dedi ki...

canım böcüğüm geldim..az dolaşıyorum bende..turşuların nefis görünüyor..hemide ne ararsan var içinde..
afiyet şeker olsun canım gelirim yine öptüm by.

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed