19 Kasım 2008 Çarşamba

TARHANA VE HAMURUNUN YAPILIŞI

Selam arkadaşlar. Sizlere ilk defa kendi çabamla ,kendi uğraşımla meydana getirdiğim tarhanayı sunmak istiyorum.EVET

MADE İN:KALİNKA

Çok mu abarttım ama napayım senelerden beri yapımının çok uğraştırıcı olduğunu düşünürdüm hiç de öyle değilmiş denemek isteyen varsa mutlaka yapsın tavsiya ederim tabi ki seneye artık. Ben bile çok geç kalmıştım zor kurutum valla haalada kuruduğundan tam emin değilim .İşallah kurumuştur da küflenmez.Tarhana hamuruna gelince ben pek ölçu kulanmadım göz kararı kattım herşeyi.

MALZEMELER:



  • un

  • domates

  • salçalık biber

  • kuru soğan

  • ekşi hamur(önceki senenin tarhanası da olabilir)mayalanması için

  • ekşi yoğurt

  • tuz

Domatesi,biberi,soğanı bir tencereye doğradım pişmeye bıraktım.Piştikten sonra kabuklarından ve çekirdeklerinden arındırmak için kevgirden geçirdim.Eski tarhanası olmayan fırından mayalık ekşi hamur bulabilir trabzon ekmek için kulanılır genelde vardır.Tüm malzemeleri karıştırıp iyicene yoğurdum.Hazır hamurumuzu yaklaşık 9-10 gün ekşimeye bıraktım.Ben tarhanayı biraz ekşi seviyorum o yüzden bir kaç gün daha fazla tutum.Ha unutmadan ilk günler hamur baya kabarıyor sık sık yoğurdum daha sonra sabah akşam yaptım yoğurma işlemini.Ekşitme işleminden sonra elma büyüklüğünde parçalar kopartıp elimin arasında bastırarak inceltiğim hamurları bir bezin üzerinde altlı üstlü biraz kuruttum fazla kurumaması gerekiyor çok kurursa robottan geçirmesi zor oluyor.Kuruyan hamurları robottan geçtim yine bir bezin üzerine serip iyice kuruyana kadar bekletim. Ve sonuç aşağıda soğuk kış günleri için sıcacık çorba.AFİYET OLSUN...









1 yorum:

halime dedi ki...

merhabalar.bana antakyanın kömbe tarifi sormuştunuz.ben de buldum az ölçüyle yapılanı.umarım beğenirsiniz
MALZEMELER:

500 gr margarin
250 gr şeker(toz şeker)
125gr su
kabartma tozu 1 adet
vanilya 1 adet
amonyak tozu(1 çay kaşığı)
kömbe baharatı (ÇÖREK BAHARATI-TARÇIN,ZENCEFİL,KARANFİL,DAMLA SAKIZI,..)

aldığı kadar un
HAZIRLANIŞI:

Eritilmiş margarini bir kabın içine alıp şekeri kataılır,şekerle margarin iyice karıştırılır.
şeker margarinin içinde eriyince, unun içine su hariç tüm malzemeler karıştırılır.karışım olan unu margarinin içine dökülür.iyice yoğrulur.
not:hamurun suyunu katmadan önce avuç içinde güzelce yoğurun gevrek olması için.

daha sonra suyu da katarak kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edilir.hazırlanan hamur bezelere bölünür.bezeleri yuvarlayarak susama batırılır ve kömbe kalıbı vardır buralarda .kömbe kalıbına basarak şekil verilir ,sonra ters çevrilir

şekillenirdiğimiz hamurları tepsiye dizerek 170 derecelik fırında üzeri kızarıncaya dek pişiririz

afiyet olsun

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed