14 Ocak 2009 Çarşamba

AŞURE

Selam arkadaşlar.Bugünlerde blogumu pek günceliyemiyorum bir türlü fırsat bulamıyorum.Fırsat bulunca sizleri ziyaret edeceğim.Evet aşure ayındayız buda benim aşurem bakalım nasıl yapmışız.Benim pek ölçüm yok el ayarı yapıyorum.

Malzameler:


  1. buğday

  2. şeker

  3. önceden haşlanmış nohut ve kuru fsulye

  4. kuru üzüm

  5. kuş üzümü

  6. kuru incir

  7. kuru kayısı

  8. karanfil

  9. kuru erik

  10. elma

  11. kabuklu portakal

Üzerini süslemek için tarçın,ceviz,nar.Aslında içine katacağımız malzeme tamamen damak zevkimize bağlı.


Akşamdan buğdayı,kuru fasulyeyi,nohutu haşladım.Nohut'la fasulye'yi buğdaydan ayrı haşladım. Buğday biraz yumuşamaya başlayınca içine kuru meyveleri katıyorum en son altını kapatmadan elma ve portakalı katıyorum onlar çabuk pişiyor.Ben meyveleri içinde diri diri seviyorum o yüzden indirmeye yakın katıyorum hepsini 15-20 dk. pişirip indiriyorum ateşten.Kaselere alıp üzerini süsledikten sonra.Tek,tek komşularıma dağıtıyorum.Sizlere de bu şekilde ikram etmiş olayım afiyetle yiyin hepiniz.

Hiç yorum yok:

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed