10 Ocak 2009 Cumartesi

MERCİMEK KÖFTESİ

Merhaba herkeze.kısa bir aradan sonra yeniden aranızdayım.bazen düşünüyorum da bu yemekleri neden yayınlıyorum manyakmıyım ben diye.benim gibi düşünenler varsa açıklayayım sebebini.ilk neden sadece kendimi düşünerek yaptıklarımdan kendime bir resimli tarif arşivi oluşturmak.ikinci neden çocuklarım için hoş bir hatıra.üçüncüsü de sizlersiniz.benim sebebim bu yok şunu yedik yok bunu yedik değil asla olamaz .şimdi geçelim tarifime:
  • 1 s.b. kırmızı mercimek
  • 2 s.b.ince bulgur(bulguru yıkamıyoruz)
  • 3 adet soğan
  • 1 çay b. sıvı yağ
  • 1,5 y.k.domates salçası
  • 1,5 y.k. biber salçası
  • 1 t.k karabiber
  • 1 t.k.pul biber
  • yarım demet maydanoz
  • 1,5 t.k. tuz
  • yarım demet taze soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 t.k. kimyon
  • 1 l. su Kırmızı mercimeği yıkayıp 1 litre su ile tencerede muhallebi kıvamına gelene kadar haşlayın. Biraz sulu kalacaktır onun üzerinede ince bulgurumuzu dökün ve tencerenin kapağını kapatın bulgurların şişmesini bekleyin.
    Bu arada kuru soğanları yemeklik doğrayıp bir tavaya alın, bir çay bardağı zeytin yağ ile pembeleşene kadar kavurun. Kavurduktan sonra salçalarımızı ekleyin ve kavurma işlemimize devam edin. İçine tuzumuzu ve baharatlarımızıda ekleyin.
    Bu yapmış olduğumuz salçalı sosumuzu bulgur ve mercimek karışımımıza dökelim ve karıştıralım. Diğer yandan maydanoz ve yeşil soğanımızı küçük küçük doğrayalım. Mercimek karışımımız soğuduktan sonra üzerine dökelim ve yoğuralım.
    Mercimek köftelerimize elimizle çiğ köfte gibi elips şekli verip marulla servis yapabiliriz.
    AFİYET OLSUN....

1 yorum:

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba Azize'm..Görüşemedik epeydir nasılsın..
Eline sağlık bol limon sıktım aldım köfteden canım..
Burda görerek öğrendiğimiz yada yeni tarifler denediğimiz bizim bildiğimiz yada bilmediğimiz çok şey öğreniyoruz..az önce didemde hamsiyi minik şişlere dizmişde kızartmış hiç aklımıza gelmez mesela.ben tavuk etini şişe dizipte teflonda kızartırdım kebab gibi olurdu ama hamsiyi hiç düşünmemiştim tek tek kızartmaktansa şişe dizmek cazip geliyor..
Bu demekki elbet şunu yedik bunu yedik diye göstermek değil düşüncemiz..İlerde yararlanabileceğimiz bir arşiv olması arkadaşlarımızında faydalanması elbet..Şu an aklıma üç beş çeşit yemekten başkası gelmez ama sende mercimek köftesini görürüm mutfağa girer köfte yaparım..
neyse benim çene düştü boynumda kopmak üzere selamlar sevgiler bıraktım.

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed