10 Mart 2009 Salı

KREMALI KADAYIF

Selam canlarım.Bu ara yemekteyiz programının kötü taraflarının olduğunu düşünsemde baya yararlı taraflarının da olduğunu inkar etmemem gerek.Mesela farklı tarifler öğreniyorum. Bugün de sizlerle paylaşmak istediğim tarif Adana bölümünden katılan Hikmet beyin yaptığı kremalı kadayıf vardı ya o.Malzemelerinin miktarını tamamen kendim belirledim hatta arasına kremayı da ekler pastaya kulandığm kremayı çoğaltarak yaptım.Siz isterseniz sevdiğiniz başka bir krema kulanabilirsiniz.Altı üstü kadayıf kısımları çıtır çıtır oluyor çok hafif bir tatlı ev halkı çok beğendi ve severek yedi bakalım sizler de beğenecekmisiniz.
Malzemeler:





  • 300 gr. kadar kadayıf


  • 1 s.b. toz şeker


  • 1 s.b.ceviz içi


  • 100 gr. margarin


Kreması için:






  • 1 litre süt



  • 2 tane yumurta



  • 2 y.k. nişasta



  • 2 y.k. un



  • 6 y.k toz şeker



  • 2 y.k margarin(piştikten sonra)



  • 1 p. vanilya


Yapılışı:Önce taze aldığımız kadayıfları didikledim yanı tel tel birbirinden ayırdım.Daha sonra onları makasla küçük küçük kestim.Bu işlemin ardından geniş bir teflon tavada kadayıfları margarinle kavurmaya aldım.Şekerle cevizi biraz kavrulduktan sonra kattım çünkü onlar daha çabuk kavrulduğu için yanıp acı bir tat bırakmasını istemedim(Hikmet beyin tatlısını diğer yarışmacılar acı bulmuştu çünkü).Karamel rengini alınca tatlımızı ikiye ayırdım .İlk yarısını yapacağım kaba eşit bir şekilde yaydım üzerine kremamızı koydum daha sonra kalan kadayıfı da kremanın üzerine eşit bir şekilde yaydıktan sonra buzdolabında dinlendirdim (bir gün sonra daha güzel olmuştu)


KREMANIN HAZIRLANIŞI:
Yumurtayı nişastayı ve unu biraz sütle iyicene çırpıyoruz.Daha sonra bir tencerenin içine kalan sütü şekeri ve çırptığımız karışımı ilave ediyoruz muhalebi kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz.İndirmeye yakın vanilyayı ve margarini de katıyoruz.


AFİYET OLSUN.

4 yorum:

halime dedi ki...

ben çok beğendiğimi hemen söyleyeyim.hem daha önce tattığım bir tatlı.arkadaşım sarıgül yapmıştı.ellerine sağlık.sağlıcakla ...

sümeyye dedi ki...

çok güzel görünüyor.ben de tavuk göğsüyle yapmıştım.sunum çok şık.yiyen şanslılara afiyeet olsun

sümeyye dedi ki...

canım ya istersen bunu yayınlama.bişey soracağım ama istersen cevaplamayabilirsin tabi. ama kalinka ne demek çok merk ettim.sevgiler

made in funda dedi ki...

ramazanda ben de yapmıştım eşim müthiş sevmişti.eline sağlık.bu da nefis olmuş...

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed