4 Mart 2009 Çarşamba

AYVA TATLISI



Malzemeler:

  • 4 Adet Ayva
  • 2 Çay Bardağı Toz Şeker
  • 2Su Bardağı Su
  • 2 Adet Karanfil

Ön Hazırlık:
Ayvalar yıkanacak ve iki başından 'sap kısmı ve çiçek çukuru bölgesi' tencereye rahat oturabilmesi için kesilecek. Enlemesine ikiye bölünecek ve çekirdek yuvaları çıkartılacak. Çekirdekleri atmıyoruz onlarıda katıcaz ki suyun joleleşmesini sağlasın.Ayva parçalarının her yerinin eşit pişmesi için çekirdek yuvası meyve oyacağı ile oyulacak. Kabukları soyulacak ve soyulan ayvalar renk değiştirmesin diye su dolu bir kap içerisine alınacak.
Tabanı kalın çelik bir tencere içerisine ayva parçaları dizilecek. Aralarına ayvanın çekirdek yuvaları ve çekirdekleri, karanfiller yerleştirilecek. Üzerlerine 2 Su bardağı su ilave edilecek ve her bir ayva parçası üzerine 2 Çay bardağı toz şeker paylaştırılarak serpilecek.
(çay kaşığının ucuyla kırmızı gıda boyası kattım suyuna bu sizin isteğinize kalmış.)

Ocak ısısı yükseltilecek. Tencere kaynamaya başladıktan sonra, tencere kapağı kapatılacak. Ocak ısısı, en düşük ısı konumuna getirilecek. Tam, 50 dakika sonra ayva tatlınız hazır. Soğutulduktan sonra kaymak,krem şanti, dondurma, ceviz içi ile damak zevki ve hayal gücünüze bağlı olarak süsleyebilir ve servis edebilirsiniz. Ben ceviz içi ve kaymak tercih ettim.Sonrası malum.Gelsin kilolar.



AFİYET OLSUN

19 yorum:

mine dedi ki...

ayy cok severim pek güzel görünüyor.Ellerine saglık arkadasım.

mine dedi ki...

ayy cok severim pek güzel görünüyor.Ellerine saglık arkadasım.

sümeyye dedi ki...

ayva tatlısı çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık

sümeyye dedi ki...

ayva tatlısı çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık

Marifetane hobi dedi ki...

Güneşin pembeliğiyle doğan, saflığıyla süzülen, herkese nasip olmayan mutluluk denen o en güzel duygu seninle olsun. Hayırlı cumalar dilerim

Marifetane hobi dedi ki...

Güneşin pembeliğiyle doğan, saflığıyla süzülen, herkese nasip olmayan mutluluk denen o en güzel duygu seninle olsun. Hayırlı cumalar dilerim

Unknown dedi ki...

Oyy oyy bu nasıl güzel bir görüntü kırmızı kırmızı insanı baştan çıkartıyor.
ellerine sağlık harika görünüyor.
sevgiler

Adsız dedi ki...

selam canım blogumu beğenmene sevindim ben birkaç günlüğüne yokum annemlere gidicem benim bitanecik mavişim kızkardeşim var onu istemeye geleceklermiş bende onun için gidiyorum yaaa daha dün gibi onun dogumu aramızda 15 yaş var o yüzden benim kardeşim değil kızım gibiyde ben büyüttüm onu ama şimdi kocaman bi kız olmuışta istemeye gelmişler ayyy neyse duygulandım şimdi sana benim blogumu yenileyn arkadaşın adresini vereyim mutlaka yardım edecektir cok iyi birisi arkadaş listemde TBESSUM221 ona tıkla

üç böcek bir çiçek dedi ki...

canımm ellerin dert görmesin harika görünüyor bayılırım hemde kaymaklı mmmmmmm olsada yesem sevgiler....

akasyakokusu dedi ki...

Yaktı beenii..
Yaktıı benii.
Ayva tatlın yedi bitirdi mest etti beniii.
O ne kırmızıydı o ne lezzetti öyle birde nokta nokta anlatmışsın böcüğüm.
Emeğine sağlık resimdekileri ben aldım hemen.
Nurişim diyen dillerini öptüm gidiyorum.

Marifetane hobi dedi ki...

Parmaklarımızın arasındaki bereketi duayla yakalamak, sevginin hoşgörünün yolunu duayla aydınlatmak, bağışlanmış olmanın tadına duayla ermek. Bir cennet temennisi. Bir huzur beklentisi. Bir gözyaşı serpintisi. MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

Unknown dedi ki...

Kandilin mübarek olsun canım
sevgiler

Recep Hilmi TUFAN | rehitu.com dedi ki...

Harika görünüyor. Böyle pastalar tatlılar artarsa bana gönderiverin. :)

made in funda dedi ki...

SEYTAN SENDEN COK UZAKTA, MELEKLER BASUCUNDA OLSUN, DUALARIN KABUL, KEDERLERiN SON BULSUN! KANDiLiN MUBAREK OLSUN
AYNI ZAMANDA DA 8 MART DUNYA KADINLAR GUNUN KUTLU OLSUN CANIM

makhina dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun

ayva tatlısı süper olmuş canım eline sağlık:)

ÖZLEM dedi ki...

Kandilin mübarek olsun arkadaşım!..

keskinli dedi ki...

canim gecmiste olsa kandilin mübarek olsun
nettim bozuktu ancak gelebildim
sevgiler

Adsız dedi ki...

ben cok severim bu ayva tatlısını hımm ellerine saglık canım..

Adsız dedi ki...

merhaba canım ziyaretin için çok teşekkür ediyorum yorumunu okuyunca hemen cevap vermek istedim aşk olsun neden küseyim bir süredir blogları sürekli ziyaret eddemiyorum ziyarert ettiğimdede cboxs tan gidiyorum seni ihmal etmişim kusura bakma bi daha dikkat edicem ben gelmiyorum diye sen gelmemezlik etme olurmu en kısa zamanda eskisi gibi sık ziyaretlerde bulunmaya çalışaşıcam inşallah
*************
bu arada hakkaten bayadır gelmiyormuşum :( çünkü sayfana bi geldim öyle lezzetler gördümki hangissine yorum yazacağımı bilemedim ekler pasta,ayva tatlısı harika görünüyor ellerine sağlık arkadaşım bu arada blogunu bğlantılarıma ekledimki daha rahat geleyim :)ayy ne kadarda yazdım böyle yaa :)) neyse canım şmdilik hoşcakal allaha emanet ol

OĞLUMUN EN SEVDİĞİ REKLAM

Powered By Blogger

FEEDJIT Live Traffic Feed